Sofatul pe distante medii sau lungi necesita planificare. Daca intentionati sa plecati intr-o calatorie ganditi-va la ruta cea mai potrivita, la blocajele din trafic si la orele de varf cand se merge ingreunat. Uneori o ruta mai lunga va poate ajuta sa mentineti contant o viteza economica de croaziera si implicit sa obtineti un consum mai bun decat o ruta scurta care este sufocata de un trafic greu. Feriti-va pe cat se poate de zonele deluroase sau muntoase care solicita motorul.
Acordati-va un timp suficient ca sa ajungeti la destinatia intentionata fara sa va luptati cu secundele lucru ce degenereaza in franari din greu, accelerari de curse, viteze mari, care se rasfrange asupra consumului. Acesta va creste corespunzator regimului de condus. Ascultati la radio rapoarte despre trafic, zone cu accidente, rute in constructie si alte lucruri cauzatoare de necazuri. Veti salva timp si combustibil
Acest lucru poate fi mai ieftin decat a va indrepta pe drumuri neumblate, si poate fi o experienta mai putin stressanta. Lasandu-va masina acasa vati obtine un imediat si direct impact asupra emisiilor. In fecare an, un singur autobuz citadin poate prelua calatorii a 40 de automobile, poate economisi 10.646 de litri de combustibil si poate reduce emisiile anuale de gaze cu 25 de tone.
Puteti reduce consumul, emisiile si va puteti proteja mai bine pe dumneavoastra sau propria familie, prin practicarea unor tehnici de sofat defensive sau prudente, cu alte cuvinte prin anticiparea a ceea ce se petrece in fata masinii pe care o conduceti si prin raspunsul adecvat pe care-l furnizati.
Accelerarea este de departe cea mai insetata munca pe care o depune motorul. Demarajul in tromba, acceleratia brusca, nu cruta nici automobilul nici pneurile. Daca anticipati situatiile de trafic puteti mentine un rulaj neintrerupt cu o viteza economica. Turatiile la rosu, si opririle in ultimul moment (racing type) sunt activitati pe cat de inutile, pe drumurile publice, pe atat de costisitoare.
Un sofat agresiv in traficul citadin salveaza timp, dar creste exponential consumul si emisiile. De asemenea solicita mult motorul si franele. Un test efectuat in Franta arata ca sofatul agresiv cu demaraj “blana” la culoarea verde a semaforului si franare brusca la rosu, reduce timpul de calatorie in medie cu 4% ( echivalentul a 2 minute si jumatate dintr-o ora de calatorie). Mai mult, consumul creste in medie cu 37%, iar unele dintre emisii sporesc cu mai mult de cinci ori. Mai sigur, mai economic este un demaraj lin si mentinerea unei viteze constante in rulaj.
Multi soferi, care folosesc optiunea cruise control, obtin un consum scazut, mentinand viteza constanta pe autostrada. In unele circumstante, soferii priceputi pot obtine un consum redus fara folosirea cruise-control-ului. Alegerea va apartine.
Pe drumuri in rampa este mai indicat sa lasati masina sa piarda din viteza la urcare, viteza care se va reface la coborare; de folosit, rar, atunci cand conditiile de trafic o permit. Cu majoritatea automobilelor la cresterea vitezei de la 100 km/h la 120 km/h, consumul creste cu 20%. Pe de alta parte, reducand viteza de 100 km/h la 90 km/h consumul scade cu 10%.
Unii soferi, prosti, obisnuiesc sa mentina piciorul stang pe pedala de frana, procedeu care creste consumul si uzeaza prematur franele. De asemenea poate fi periculos pentru ca apare fading-ul si supraincalzirea franelor, iar sistemul de franare pierde din eficienta, cu efecte uneori dezastruoase. Mai mult, luminile de stop stau aprinse tot timpul, fapt care face ca soferii ce ruleaza in spate sa nu poata fi avertizati cand se produce de fapt franarea propriu-zisa.
Cand automobilul ruleaza deja, cea mai buna incalzire a motorului este mersul pe drum. Motoarele cu injectie controlata electronic au nevoie de doar 30 de secunde pentru a se incalzi in zilele de iarna. Retineti, toate motoarele necesita incalzire. Celelalte sisteme gen frane, suspensii, transmisie, pneuri se incalzesc doar in mers. Pentru un automobil normal, este necesar un rulaj de cinci kilometri ca aceste componente sa atinga temperatura de lucru. In timpul acestor cinci kilometri evitati accelerarile rapide si vitezele ridicate. Scopul este ca automobilul sa atinga temperatura de lucru cat de repede este posibil cu minimizarea consumului.
Presiunea corecta in pneuri este vitala pentru economia de combustibil, pentru manevrabilitatea automobilului si pentru durata de viata a anvelopelor. Mentineti presiunea in pneuri recomandata de constructorul automobilului dumneavoastra, atat pentru sezonul de vara cat si pentru cel de iarna, pentru prevenirea evenimentelor nedorite, imbunatatirea dinamicii automobilului si reducerea consumului de combustibil.
Atunci cand este posibil reduceti folosirea aerului conditionat. Pentru a va racori pe autostrada lasati aerul sa curga natural prin instalatia de ventilatie. In oras puteti lasa fereastra jos. Impactul rezistentei datorate aerului este infim la viteze citadine astfel ca rezistenta datorata deschiderii ferestrei nu este luata in calcul la calcularea consumului. Daca totusi conditiile de temperatura impun folosirea aerului conditionat atunci tineti ferestrele inchise, dati pe auto si uitati de consumul de combustibil.
Suntem o companie de asistența rutieră cu acoperire naționala și internațională, pe întreg spațiul european. Întreaga activitate este coordonată de centrul operațional și logistic din Constanta. Oferim și prestam servicii de asistență rutieră si tractari auto pentru toate categoriile de autovehicule aparținând persoanelor fizice și juridice.
Pentru siguranta pe care ti-o ofera o echipa desavarsita de profesionisti care au tractat vehicule de toate tipurile, avariate sau in stare precara. De asemenea, este de preferat sa optati pentru servicii de tractari auto si depanari auto profesionale, tinand cont de faptul ca tariful in cazul acestora nu depaseste suma pe care va poate fi solicitata de o persoana nespecializata. Important, in acest caz, este ca vehiculul dumneavoastra sa fie tractat in siguranta, mai ales in caz de avarii.
Pe de alta parte, AR-24 Asistenta va sta la dispozitie cu servicii de tractari auto in regim non-stop, oricand si oriunde in Romania si in tara, dar si in strainatate. Alaturi de noi, veti avea intotdeauna siguranta ca autoturismul sau vehiculul dumneavoastra va fi tractat din orice colt al tarii pana unde doriti dumneavoastra cu platforme de transport performante.
Nu in ultimul rand, un avantaj extrem de important este constituit de faptul ca AR-24 Asistenta se deschide in fata nevoilor dumneavoastra, propunandu-va servicii personalizate de tractari auto in Constanta si nu numai. Astfel, puteti beneficia de servicii de tractari auto, depanari, parcari sau asistenta rutiera oriunde in Romania, la cele mai mici tarife din piata. AR-24 - Oriunde, oricand cu placere!
+40 (769) 606.194Desi oferim o calitate superioara a serviciilor am hotarat sa fim aproape de parteneri si de clienti si am redus majoritatea tarifelor pentru tractari auto
Pentru ca problemele care necesita servicii de tractari apar tot timpul, programul de lucru cu clientii si dispecerat auto este non-stop.
Puteti lasa masina dumnevoastra pe mana soferilor nostri in conditii de incredere totala. Experienta personalului nostru se masoara in zeci de mii de kilometri rulati in tara si in strainatate.
Imediat cum primim apelul, ne punem în mișcare să ajungem la dumneavoastră in maxim 30 min.
Detinem autospeciale performante, care ne permit sa va oferim servicii de tractari auto si asistenta rutiera pentru o gama variata de autovehicule!
Sunteti pe deplin asigurati in cazul unui accident produs de noi.
Contacteaza-ne si bucura-te de serviciile oferite de echipa noastra.
Contacteaza-ne